چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

حسین قربانزاده: خبر دیدار را روز قبل شنیدم و وقتی به برخی دوستان درباره علت این حضور که آغاز احداث 220 هکتار پارک شهری در پادگان سابق قلعه مرغی بود توضیح می دادم با تعجب از بی سابقه بودن حضور ایشان در چنین پروژه هایی سخن می گفتند اما حضور دیروز رهبری و به‌ویژه صدر کلام ایشان که با همین تشریح دلیل حضور همراه بود، ثابت کرد که آن برداشت ها چقدر از واقعیت فاصله دارد.

درختکاری - رهبر


فاصله دور پادگان سابق قلعه مرغی با مرکز شهر و سابقه ترافیک این محدوده برای چنین مراسم مهمی نیاز به تدبیر دارد تا خیلی زودتر از موعد معمول حرکت کنم اما برخلاف پیش بینی ها در ساعات اولیه صبح به‌خاطر عبور ازتونل توحید که وجودش در برنامه ریزی زمان‌بندی من فراموش شده بود خیلی زودتر به محل مراسم می رسم و این فرصتی است تا در پادگان سابق و پارک بالقوه قدم بزنم و به قدم های بسیاری که نظامیان بر این زمین کوفته‌اند و قدم های آرام خانواده هایی که سال آینده - اگر شهردار به وعده ای که رهبری فی المجلس از ایشان گرفت، عمل کند - بر این زمین برمی دارند، فکر کنم. محدوده وسیعی است و تصور تبدیل این گستردگی سیمانی زمین به طراوات یک مجموعه تفریحی احساس خوشایندی است . مدیران شهرداری به‌تدریج از راه می رسند و به گپ‌وگفت مشغول می شوند. اخبار داغ این روزها، همه محافل را ارتزاق می کند به‌ویژه محفل مدیران شهری را ! فصل مشترک همه گفت‌وگوها عنایت ویژه رهبری است که با حضور معنادار خود در واقع رویکرد تحولی شهرداری در جنوب شهر را تایید می کنند.

اگرچه میزبان، شهرداری است اما جنب و جوش متولی فضای سبز پایتخت، گواه آن است که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بار اصلی میزبانی را در شهرداری بر دوش می کشد ولی این شوق میزبانی برای چنین میهمان عزیزی در سیمای همه مدیران شهری دیده می شود و اینجا کسی خود را مدعو و میهمان نمی داند. مراسم داخل یک سوله برگزار می شود که عکس هایی از زیبایی های تهران با جملاتی از رهبری بر اطراف آن نقش بسته است.

مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر بدون رعایت ترتب و تقدمی از حیث جایگاه روی صندلی ها می نشینند و منتظر ورود رهبر معظم انقلاب می‌مانند که همزمان برای اجرای مراسم غرس نهال در محوطه بیرونی حضور دارند. رهبری امسال رسم روز درختکاری را بر خلاف سال های گذشته در این مکان به جا می آورند. بالاخره انتظار به‌سر می رسد و شعار «صل علی محمد بوی خمینی آمد» از حضور رهبری در سالن خبر می دهد. گزارش شهردار قالیباف فشرده و کوتاه است و این از بزرگ‌ترین سختی‌های روزگار است که فرصتی 20 دقیقه ای برای گزارش فعالیتی 5 ساله داشته باشی و چاره‌ای هم نیست و قالیباف هم معلوم است که یکی در میان آمارها و سرفصل ها را حذف می کند تا به اتفاق امروز می رسد و از حضور رهبری برای آغاز احداث این پارک عظیم تقدیر می‌کند.

سخنران بعدی وزیر جهاد کشاورزی است که درباره هفته منابع طبیعی و برخی موضوعات تخصصی وزارتخانه متبوع سخن می گوید که چندان سنخیتی با جلسه حاضر ندارد و رهبری هم در بیانات خود، گوشزد می کنند که این مسائل باید در دولت مطرح شود. اما هنگام سخنان رهبری همه سالن گوش می شود و تاکید ایشان بر توجه به مناطق محروم و جنوب شهر و اعلام دلیل حضورشان که عظمت این کار به‌ویژه در این منطقه از شهر است یک نتیجه بی واسطه دارد و آن هم محو تمام خستگی های شهردار است و همزمان تاکید رهبری بر مراقبت از سوءاستفاده‌هایی است که ممکن است از طرح های بزرگ صورت گیرد.

رهبر معظم انقلاب همین جا درباره 2 موضوع «باغ شهر» که از سال 87 از سوی دولت طرح شد و «توسعه شهر تهران» اظهار نگرانی می کنند و به اصلی بودن مسئله محیط زیست و آب و هوا اشاره می کنند که با این عبارت جالب همراه است: «باید ریه های تهران را تقویت کرد» و بعد بر بعد فرهنگی فعالیت ها که روح این کالبد است تاکید می کنند. در انتها هم به وعده خصوصی شهردار اشاره می‌کنند که تا خرداد سال آینده، 60 هکتار از این پارک را قرار است آماده کنند و بعد رو به شهردار می کنند و می‌گویند ان شاء الله سوم خرداد دوستان می آیند و 60هکتار را از شما تحویل می گیرند! این جمله با صلواتی از سوی حضار همراه می شود که به نوعی اظهار آمادگی مدیران شهری برای اجرای این وعده است. بدون شک داستان روزشمار و تقید شهرداری به رعایت زمان بندی و تسریع در تحویل پروژه‌های قبلی حالا این انتظار بحق و طبیعی را پدید آورده که درمورد این پروژه نیز توقع سرعت عمل وجود داشته باشد. آقای قالیباف فقط 75 روز فرصت دارید!

کد خبر 130061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز